
Ministerul Finantelor propune schimbarea caselor de marcat vechi cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic. Scopul este de a putea transmite date fiscale in regim online catre sistemul informatic al ANAF. Operatorii economici urmeaza sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale etapizat, pana la data de 1 noiembrie 2017.
Principalele modificari propuse printr-un proiect publicat de Finante sunt:
• Stabilirea conditiilor tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii;
• Implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in Bucuresti;
• Eliminarea obligatiei contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, documentul urmand a fi solicitat de catre directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific;
• Majorarea termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2, respectiv 3 ani in prezent, la 5 ani;
• Introducerea prevederilor privind conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, in vederea transmiterii datelor fiscale catre sistemul informatic al ANAF.
Proiectul poate fi accesat la urmatorul link:
http://www.mfinante.gov.ro/transparent.html?method=transparenta&pagina=acasa&locale=ro