News / Publications

 

Informare privind modificarea Registrului General de Evidenta a salariatilor

Sorry, this entry is only available in Romanian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Hotararea nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, prin care stabileste metodologia de intocmire si completare a registrului general de evidenta a salariatilor, inregistrarile ce se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu acesta a fost modificata si completata de Hotararea nr. 877/2016.

Astfel, registrul general de evidenta a salariatilor va cuprinde, pe langa registrul privat –  care a existat si pana la publicarea Hotararii nr 877/2016 – si care se intocmeste, completeaza si transmite de catre angajatori, persoane fizice sau persoane juridice de drept privat, si registrul public, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre institutiile/autoritatile publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii-cadru 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

In ceea ce priveste registrul privat in format electronic, a fost completata lista elementelor ce il compun si care se transmit catre inspectoratul teritorial de munca cu:

Elementele ce compun registrul privat in format electronic sunt urmatoarele:

Termenele de inregistrare si transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor in format elecronic catre Inspectoratul Teritorial de Munca:

Document

Termen

Valoarea amenzii, in caz de nerespectare a termenului

Contract individual de munca (CIM)

Contract de munca temporara (CMT)

   cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza
  • 10.000 – 20.000 lei pentru fiecare persoana primita la munca fara transmiterea la ITM a registrului completat cu toate elementele contractului individual de munca

(s-a eliminat plafonul de 50.000);

  • In cazul in care informatiile se transmit, dar termenul este depasit, atunci amenda va fi de la 5.000 la 8.000 lei.
Acte aditionale la CIM/CMT     maximum 20 de zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a modificarii (s-a modificat de la 19 zile lucratoare)
  •  de la 5.000 lei la 8.000 lei
Deciziile de suspendare a CIM/CMT    maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii
  •  de la 5.000 lei la 8.000 lei
Deciziile de incetare a suspendarii  CIM/CMT    maximum 20 de zile lucratoare de la data incetarii suspendarii
  • de la 5.000 lei la 8.000 lei
Decizia de incetare a CIM/CMT    cel tarziu in ziua  incetarii CIM/CMT (s-a modificat de “la data incetarii contractului individual de munca”)
  •  de la 5.000 lei la 8.000 lei
Detasarea    cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii detasarii
  •  de la 5.000 lei la 8.000 lei
Modificare date de identificare angajator    maximum 3 de zile lucratoare de la data modificarii   –

 

Obligativitatea angajatorilor de a elibera salariatilor, la incetarea activitatii acestora, o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate a devenit o obligativitate, conform Hotararii nr. 877/2016.

Atentie! Nerespectarea prevederilor privind adeverinta de vechime constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 la 1000 lei.

O alta noutate o constituie contraventia ce se se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei pentru incalcarea obligatiei de a pastra dosarul personal/profesional intocmit pentru fiecare dintre salariati la sediul angajatorilor sau, dupa caz, la sediul secundar, daca este delegata competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca.

Departament Salarizare

Simona Penciu