Amavat.eu – ce beneficii oferă pentru magazinele online
Sorry, this entry is only available in Romanian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.
Amavat este platforma prin care magazinele online se pot înregistra în scop de TVA pentru vânzări la distanță în statele membre UE, dar și ulterior pentru realizarea conformării privind declararea și plata TVA, într-un mod simplificat, eficientizând interacțiunea directă dintre nerezident și consultantul fiscal din fiecare stat membru UE, când devine obligatorie înregistrarea în scop de TVA pentru vânzări la distanță; obligația rămânând valabilă pentru anul în care este depășit plafonul și următorul an calendaristic (chiar dacă nu mai este depășit plafonul). Se încadrează în vânzări la distanță livrările efectuate către persoane neimpozabile sau persoane impozabile care efectuează exclusiv operațiuni scutite fără drept de deducere.
Platforma Amavat este creată de HLB International, rețea internațională de audit, contabilitate și consultanță fiscală, în care sunt înregistrate companiile locale de servicii profesionale membre în rețea, din Europa. Contexpert Consulting este membră HLB International încă din 2011 și reprezintă România în cadrul platformei.
Platforma Amavat oferă magazinelor online din Europa multiple beneficii
- Platforma oferă un singur punct de contact pentru toate statele unde magazinul online are activitate, optimizând astfel procesele pentru înregistrarea în scop de TVA la distanță.
- În cadrul platformei sunt înregistrate companiile ce oferă servicii de contabilitate, consultanță, audit și salarizare membre HLB International, din fiecare stat membru UE, astfel că fiecare utilizator are acces la specialiști cu o bună reputație în managementul pe partea de TVA.
- Platforma asigură digitalizarea întregului proces de înregistrare a cotei de TVA aferentă țării respective, eliminând astfel procedurile pe care un nerezident este nevoit să le realizeze.
- Oferă o imagine clară asupra companiei prin faptul că din platformă se generează rapoarte și grafice pe baza cărora se pot lua decizii strategice.
- Asigură transparență prin faptul că oferă contactele Account Managerilor din fiecare țară, planul de tarifare pentru serviciile oferite, serviciile oferite și etapele de lucru.
- Fiecărui utilizator îi este atribuit un Account Manager din fiecare țară unde este înregistrat, care intermediază relația cu autoritățile fiscale vorbind limba locală, iar cel care este Leading Partner, vorbește limba nativă a utilizatorului și asigură intermedierea relației acestuia cu consultanții locali din fiecare țară.
- Oferă suport online 24/7 având în vedere că înțelegerea informațiilor și acuratețea lor de către fiecare utilizator sunt esențiale pentru Amavat, astfel încât a pus la dispoziție un portal în care utilizatorii solicită informații.
- Accesul la serviciile din platformă sunt accesibile oricărei companii, prin faptul că propune 5 planuri de tarifare în funcție de nevoia acestora, de numărul țărilor unde este solicitată înregistrarea în scop de TVA.
Contexpert Consulting vine în ajutorul magazinelor online din România ce vând produsele în diferite state membre UE peste plafonul admis de fiecare țară pentru a se înregistra în scop de TVA sau optează pentru înregistrarea în scop de TVA în statele respective pentru a beneficia de o cotă mai mică de TVA, cât și a magazinelor online din alte țări care vând în România și depășesc plafonul de 118.000 lei/an.
O altă situație în care este necesară înregistrarea în scop de TVA pentru vânzări la distanță este atunci când vânzarea produselor se realizează prin intermediul unui marketplace, unde stocul de marfă este trimis în depozitul acestuia, situat în afara României, iar vânzarea se realizează din statul respectiv, cum ar fi situațiile cu depozitele Amazon.