Cei care isi recapata codul de TVA dupa ce a fost anulat de ANAF:
– vor factura cu TVA catre clienti toate vanzarile pe care le-au realizat in perioada in care nu au avut cod de TVA, putand astfel sa-si recupereze de la acestia taxa pe care au colectat-o,
– pentru cumpararile aferente vanzarilor efectuate in perioada in care contribuabilii au codul anulat vor putea deduce TVA dupa reinregistrare,
– beneficiarii acestora vor putea deduce taxa aferenta cumpararilor efectuate in perioada in care furnizorul a avut codul anulat,
– cheltuielile inregistrate de contribuabilii inactivi si de beneficiarii acestora, vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal privind impozitul pe profit, la reactivarea potrivit Codului de procedura fiscala, fie in perioada fiscala din anul in curs, fie prin rectificarea declaratiei de impozit pe profit a anului fiscal precedent.
Masurile se afla in proiectul de modificare a Codului fiscal publicat de Finante. Inregistrarea in scopuri de TVA (codul de TVA) se anuleaza daca exista un risc fiscal identificat de ANAF, dar si in unele situatii prevazute de Codul de procedura fiscala in care persoana este declarata inactiva (pentru neindeplinirea obligatiilor fiscale, fara activitate la domiciliul declarat etc) sau daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului.