Certificatele de atestare fiscala vor fi transmise electronic direct institutiilor care le solicita
Contribuabilii scapa, astfel, de deplasarea la sediile ANAF. Certificatele de atestare fiscala se elibereaza, acum, la solicitarea:
- contribuabililor/platitorilor
- institutiilor/autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
- detinatorilor de titluri de participare la o societate, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
- oricarei persoane fizice sau juridice, alta decat cea prevazuta la art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, numai cu acordul scris al contribuabilului in cauza, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
- notarilor publici, pentru persoana fizica pentru care se dezbate succesiunea, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala.
- din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
Certificatul de atestare ficala cuprinde:
- Obligatii de plata, in care se inscriu totalul obligatiilor fiscale principale si sumelor stabilite de alte organe competente si transmise spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si totalul obligatiilor fiscale accesorii exigibile, existente in sold la sfarsitul lunii anterioare lunii de referinta si neachitate pana la data eliberarii acestuia;
- Sume de rambursat/restituit, in care se inscriu totalul sumelor negative solicitate la rambursare prin deconturile de TVA cu suma negativa si optiune de rambursare, in curs de solutionare si pentru care nu a fost emisa decizie de rambursare si totalul sumelor solicitate a fi restituite prin cereri de restituire, in curs de solutionare;
- Informatii pentru verificarea eligibilitatii contribuabililor pentru accesarea fondurilor nerambursabile;
- Alte mentiuni, insemnand orice alte informatii relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare.
Utilizăm modulele cookie pentru a personaliza conținutul și pentru a vă oferi o experiență îmbunătățită a utilizatorului. Continuând să răsfoiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să vizitați politica noastră de cookie-uri.