Ai putea sa incepi eliminand anumite expresii pe care le folosesti excesiv. De exemplu, daca renunti la aceste 5 cuvinte poti sa eviti unele confuzii sau impresii gresite despre tine:
Ei
“Ei mi-au spus sa fac asa. Ei mi-au cerut sa fac aceste schimbari. De fapt, ei…”
Suna cunoscut? Probabil ai auzit aceste exprimari la colegi si te-au iritat, dar poti sa cazi in aceeasi capcana. “Ei” este vag si ii pune pe interlocutori in situatia de a se intreba despre cine e vorba. Evita generalitatile si fii clar. “Departamentul de marketing a spus asta”, e o exprimare clara, de exemplu. Astfel vei elimina confuzia.
Corect?
“Corect” e folosit prea des, unii oameni il pun la finalul fiecarei intrebari. Pare sa ceara o confirmare si intrerupe conversatia pentru ca celalalt sa raspunda…”da, asa e”. Daca il folosesti prea des, dai impresia ca ai nevoie de aprobare, chiar daca nu e asa. Daca scapi de acest cuvant, vei parea mai sigur pe tine.
Repede
“Poti sa imi raspunzi repede sau poti sa faci repede cutare lucru?” Nu e de fiecare data un cuvant rau folosit, depinde de context, dar cateodata da impresia de agresivitate si pune o presiune nedorita pe colegi.
Regret
E bine sa-ti ceri scuze cand e cazul, dar uneori e posibil sa o faci cand nu e necesar. Iar cand e necesar mai bine spui ”imi pare rau”, da mai multa greutate spuselor. Altfel, cuvantul “regret” poate crea impresia ca il acuzi pe celalalt ca nu intelege ce spui sau ca nu a facut destul de bine ceva.
De fapt
Acest cuvant are o conotatie condescendenta. Cand vrei sa exprimi o opinie diferita, il folosesti. Alteori, vrei sa marchezi ca nu esti de acord cu celalalt. Folosit prea des cand nu e cazul, va da impresia ca nu esti de acord, in general, cu interlocutorul sau ca te crezi superior.