Noutati / Publicatii

 

Amavat – platforma care vine în ajutorul magazinelor online

Amavat este platforma prin care magazinele online se pot înregistra în scop de TVA pentru vânzări la distanță în statele membre UE, dar și ulterior pentru realizarea conformării privind declararea și plata TVA, într-un mod simplificat, eficientizând interacțiunea directă dintre nerezident și consultantul fiscal din fiecare stat membru UE, când devine obligatorie înregistrarea în scop de TVA pentru vânzări la distanță; obligația rămânând valabilă pentru anul în care este depășit plafonul și următorul an calendaristic (chiar dacă nu mai este depășit plafonul). Se încadrează în vânzări la distanță livrările efectuate către persoane neimpozabile sau persoane impozabile care efectuează exclusiv operațiuni scutite fără drept de deducere.

Platforma Amavat este creată de HLB International, rețea internațională de audit, contabilitate și consultanță fiscală, în care sunt înregistrate companiile locale de servicii profesionale membre în rețea, din Europa. Contexpert Consulting este membră HLB International încă din 2011 și reprezintă România în cadrul platformei.

Înregistrarea în scop de TVA pentru vânzări la distanță – simplu și eficient, în toată Europa

Fiecare stat membru al Uniunii Europene  are un plafon maxim al valorii comercializate, mai exact un total al  vânzărilor către statul respectiv, iar acel plafon odată atins obligă magazinul online să fie înregistrat ca plătitor de TVA în acel stat, obligația rămânând valabilă pentru anul în care este depășit plafonul și următorul an calendaristic (chiar dacă nu mai este depășit plafonul),  și să factureze folosind cota de TVA aferentă acelei țari.

Astfel că pentru un nerezident devine dificil întreg procesul, iar platforma Amavat simplifică această procedură fiind un „one-stop-shop” pentru managementul aferent înregistrarii în scop de TVA pentru vânzări la distanță, dar și ulterior pentru realizarea conformării privind declararea și plata TVA.

Cum funcționează?

Amavat oferă transparență și în ceea ce privește costurile prin faptul că propune 5 planuri de tarifare în funcție de nevoia acestora, de numărul țărilor unde este solicitată înregistrarea în scop de TVA pentru vânzarea la distanță, iar dacă un utilizator are o nevoie specifică care nu se regăsește în aceste pachete, poate solicita consultanță.

În momentul în care utiizatorul s-a înregistrat în scopuri de TVA, acesta a semnat contractul conform planului de tarifare ales. În contul creat, utilizatorul intră și  încarcă tranzacțiile, iar în același tablou de bord i se încarcă informațiile legate de plățile de TVA și declarațiile aferente.

Spre exemplu, dacă un client este înregistrat în 7 țări, acesta nu mai trimite 7 mailuri către consultanții fiscali din statele respective, ci intră în platformă, iar de acolo fiecare partener extrage ce îl interesează pentru țara respectivă, fiind notificat printr-un email automat. Ulterior, încarcă declarațiile și plățile de TVA.

Contexpert Consulting vine în ajutorul magazinelor online din România ce vând produsele în diferite state membre UE peste plafonul admis de fiecare țară pentru a se înregistra în scop de TVA sau optează pentru înregistrarea în scop de TVA în statele respective pentru a beneficia de o cotă mai mică de TVA, cât și a magazinelor online din alte țări care vând în România și depășesc plafonul de 118.000 lei/an.

O altă situație în care este necesară înregistrarea în scop de TVA pentru vânzări la distanță este atunci când vânzarea produselor se realizează prin intermediul unui marketplace, unde stocul de marfă este trimis în depozitul acestuia, situat în afara României, iar vânzarea se realizează din statul respectiv, cum ar fi situațiile cu depozitele Amazon.