News / Publications

 

Acordarea de sprijin financiar pentru companiile din domeniul HoReCa

S-a aprobat acordarea unui sprijin financiar firmelor din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimentaţie si agentii de turism, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, in cuantum de 20% din diferenta rezultata din desfasurarea activitatii in anul 2020 comparativ cu cea aferenta anului 2019, dar care nu poate depasi 800.000 de euro. OUG 10/2021 stipuleaza si un nou termen pana la care beneficiarii ajutoarelor HoReCa vor primi despagubiri de la stat pentru scaderea activitatii din anul 2020.

S-a publicat in Monitorul Oficial nr. 186/24 februarie 2021 Ordonanta de urgenta 10/2021, care modifica OUG 224/2020, insituind masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul HoReCa.

Ministerul Economiei va aproba procedura de implementare a schemei de ajutor de stat in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonanțe de urgente.

Principalele modificari ale schemei de ajutoare de stat, aduse de OUG 10/2021:

Celelalte categorii de beneficiari ai schemei raman in continuare in vigoare, respectiv agentii de turism, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN  7911, 7912, 7990, structuri de primire turistice cu functiuni de cazare, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 5510, 5520, 5530, 5590 si structuri de alimentatie, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 5610, 5621, 5629, 5630 si care sunt inregistrate in scopuri fiscale pe teritoriul Romaniei.

Baza de calcul va fi determinata in functie de categoria de beneficiari:

a) Intreprinderile care raporteaza cifra de afaceri, vor primi 20% din cuantumul cu care cifra de afaceri aferenta anului 2020 a scazut fata de anul 2019.

b) Beneficiarii care aplica regimul special pentru agentiile de turism conform dispozitiilor 311 din Codul fiscal, vor primi 20% din diferenţa dintre volumul facturilor emise pentru serviciile turistice, inclusiv marja, aferente anului 2019 si volumul (inclusiv marja) anului 2020;

c) Beneficiarii care tin evidenta in partida simpla, in conformitate cu dispozitiile art. 1 (5) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, vor primi 20% din diferenta dintre incasarile obtinute din activitatea eligibila aferenta anului 2019 si incasarile obtinute din activitatea eligibila aferenta anului 2020. 

a) indeplinirea conditiilor de eligibilitate;

b) existenta raportului de expertiza contabila, semnat electronic de expertul contabil, sau a raportului de audit, semnat electronic de auditorul financiar;

c) corespondenta dintre baza de calcul anuala obtinuta din activitatea eligibila aferenta anilor 2019 si 2020, declarata pe propria raspundere de catre aplicant in formularul de inscriere, cu valorile calculate, certificate si asumate de catre expertul contabil sau de catre auditorul financiar;

d) faptul ca solicitantul nu inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante bugetare administrate de organul fiscal central. In acest sens, furnizorul ajutorului de stat va extrage, din oficiu, certificatele de atestare fiscală, in mod automat, prin aplicaţia informatica PATRIMVEN. In cazul in care se inregistreaza astfel de obligatii restante, beneficiarul se obliga sa le achite din ajutorul acordat in cadrul programului;

e) eligibilitatea cheltuielilor si legatura acestora cu activitatea pentru care solicitantul aplica.