News / Publications

 

Cum contribuie flexibilitatea la locul de munca la productivitatea angajatilor

Sorry, this entry is only available in Romanian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Flexibilitatea la munca nu doar ca imbunatateste performanta de ansamblu a business-ului, dar poate creste si moralul echipei facand-o mai productiva per total. Cei de la Business 2 Community ne propun trei pasi care pot transforma o organizatie cu o cultura corporatista rigida intr-una in care accentul cade pe flexibilizare.

In primul rand, este necesar ca managementul sa stabilieasca clar ce inseamna flexibilitate pentru organizatia pe care o conduce si cum ar putea arata ea. De exemplu, trebuie stabilitate de dinainte niste protocoale la locul de munca astfel incat workflow-ul sa nu fie destabilizat in caz ca cineva are o treaba urgenta de rezolvat. Flexibilitatea nu inseamna dezordine. De aceea, e necesar ca inaintea implementarii sale sa fie avute in vedere toate scenariile posibile. Inputul trebuie sa vina din partea tuturor factorilor de decizie. Doar daca se intelege corect acest concept el poate fi implementat cu succes.

In al doilea rand, trebuie cerut un feedback din partea celor din subordinea ta. Dupa ce top managementul a creionat o strategie de flexibilizare a culturii organizationale, angajatii trebuie sa fie implicati in acest proces pentru a intelege exact ce se doreste. Echipa este un alt factor cheie si odata ce a fost implicata in luarea unei asemenea decizii, raspunsul ei va fi extrem de important. Chiar daca se ajunge la o revizuire a deciziilor luate la nivel inalt, implicarea angajatiilor este esentiala. De altfel, o cultura organizationala flexibila ii are pe ei in prim plan, ii priveste in mod direct.

Nu in ultimul rand, odata procedura demarata trebui sa treci peste socul initial. Chiar daca ti se pare prea mult sa lasi un angajat sa plece doua ore ca sa-si rezolve treburile pe care le are, in timp o cultura organizationala flexibila stie cum sa autoregleze intregul workflow din organizatie. Un mediu de munca centrat in jurul angajatului poate fi raspunsul unei afaceri de succes. Flexibilitatea, bine inteleasa si corect aplicata, poate genera atat profit cat si multumire din partea tuturor factorilor implicati. Intrebarea este: Aveti curajul s-o aplicati?