In atentia comerciantilor: Amenzile au crescut la 100.000 lei pentru practici inselatoare si agresive
Amenda pentru practici inselatoare a crescut de la 5.000 lei la 100.000 lei, iar pentru practicile agresive de la 2.000 lei la 100.000 lei, potrivit Legii nr. 33/2015 pentru modificarea Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor, care a intrat in vigoare pe 14 martie.
Potrivit legii, sunt enumerate 23 de tipuri de practici inselatoare. Printre acestea se afla:
- Afirmarea de catre comerciant ca este parte semnatara a unui cod de conduita, in cazul in care nu este.
- Afisarea unui certificat, a unei marci de calitate sau a unui echivalent fara a fi obtinut autorizatia necesara.
- Afirmarea falsa ca un comerciant, inclusiv practicile sale comerciale, sau ca un produs a fost agreat, aprobat ori autorizat de un organism public sau privat.
- Afirmarea falsa ca un produs nu va fi disponibil decat pentru o perioada foarte limitata de timp sau ca nu va fi disponibil decat in anumite conditii, pentru o perioada foarte limitata, in scopul obtinerii unei decizii imediate si al lipsirii consumatorilor de alte posibilitati sau de un termen suficient pentru a putea face o alegere in cunostinta de cauza.
- Lansarea de afirmatii inexacte cu privire la natura si amploarea riscului pentru securitatea personala a consumatorului sau a familiei acestuia, in situatia in care consumatorul nu achizitioneaza produsul.
- Promovarea, cu intentia de a induce in eroare consumatorul, a unui produs care se aseamana cu un alt produs fabricat de un anumit producator, astfel incat consumatorul sa creada ca produsul este fabricat de acest producator.
- Falsa afirmatie ca produsul poate vindeca boli, disfunctii sau malformatii.
Practici comerciale agresive
Exista opt tipuri de practici agresive. Printre acestea se numara:
- Efectuarea personala de vizite la locuinta consumatorului, ignorand solicitarea acestuia de a pleca sau de a nu se intoarce, cu exceptia situatiilor legitime si in masura justificata, conform legislatiei nationale, pentru punerea in aplicare a unei obligatii contractuale.
- Solicitarea persistenta si nedorita, prin intermediul telefonului, faxului, e-mailului sau prin alte mijloace de comunicare la distanta, cu exceptia situatiilor legitime si in masura justificata,
- Includerea intr-o reclama a unui indemn direct adresat copiilor sa cumpere produsele promovate sau sa isi convinga parintii ori alti adulti sa cumpere produsele promovate.
« Arhiva noutati legislative
Utilizăm modulele cookie pentru a personaliza conținutul și pentru a vă oferi o experiență îmbunătățită a utilizatorului. Continuând să răsfoiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să vizitați politica noastră de cookie-uri.