Potrivit noilor prevederi, semnarea declaratiilor fiscale poate fi efectuata atat prin utilizarea certificatului digital emis de A.N.A.F. cat si prin utilizarea certificatului digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.
De asemenea, conform noilor prevederi, valabilitatea certificatul digital emis de A.N.A.F. se reduce de la 3 ani la o perioada de un an iar solicitarea unor astfel de certificate mai poate fi facuta doar pana la data de 1 mai 2008. Incepand cu aceasta data certificatele digitale vor putea fi solicitate numai de la furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.
Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaratii on-line” de catre persoanele care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001, se vor efectua urmatoarele operatiuni: inregistrarea persoanei ca utilizator al acestui serviciu si depunerea formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, insotit de documentul de confirmare a certificatului digital calificat. Documentul de confirmare se depune in format electronic, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare.
_x000D_