La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Regulamentul privind controlul de calitate aprobat prin Hotararea Consiliului superior al C.E.C.C.A.R. nr. 00/39/2000, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 38 din 23 ianuarie 2001.
Cabinetul ales pentru auditul de calitate este informat prin scrisoare, cu cel putin 60 de zile inainte de data fixata pentru inceperea auditului. Scrisoarea este insotita de un chestionar care cuprinde un ansamblu de informatii referitoare, pe de o parte, la organizarea generala a cabinetului, la misiunile pe care acesta le deruleaza, iar pe de alta parte, la respectarea obligatiilor de membru. Chestionarul completat trebuie retrimis filialei, in termen de 30 de zile de la data primirii lui.
Fiecare misiune de audit de calitate cuprinde 3 faze complementare:
1. auditul structural – consta intr-un diagnostic de organizare a cabinetului in scopul aprecierii daca modul de organizare asigura indeplinirea de misiuni conform normelor, regulilor si uzantelor profesionale, emise sau recunoscute de Corp, evidentiind lipsurile in ceea ce priveste metodele si procedurile existente in cabinet, existenta logisticii si a standardelor si normelor profesionale specifice fiecarei misiuni, conform obiectului de activitate al cabinetului;
2. auditul tehnic – consta in examinarea unui numar de dosare de lucru si permite aprecierea calitatii metodelor efectiv puse in lucru de cabinet. Alegerea dosarelor se face pe baza concluziilor si informatiilor rezultate din auditul structural. Auditul tehnic se face prin referire la standardele profesionale emise de Corp, la normele si regulile in vigoare, precum si la uzantele profesionale;
3. auditul de conformitate – consta in verificarea modului in care cabinetul isi indeplineste obligatiile de membru cu privire la formarea si dezvoltarea profesionala, depunerea declaratiilor anuale, plata obligatiilor financiare, aspecte etice etc.