Prezentul Ordin este aplicabil societatilor care practica asigurari facultative de vehicule sau de raspundere civila obligatorie si societatilor specializate si mandatate in serviciile de constatare si lichidare a daunelor. Acestea au obligatia desemnarii personalului cu atributii in constatarea, solutionarea dosarelor de dauna precum si eliberarea documentelor de introducere in reparatie a vehiculelor.
Fiecare asigurator care practica asigurari facultative de vehicule sau de raspundere civila obligatorie are obligatia centralizarii informatiilor din declaratia de accidente, intocmita conform anexei 1 la prezentul Ordin, intr-o baza de date in termen de maxim 15 zile. Aceasta baza de date trebuie pastrata o perioada de 10 ani. Asiguratorul va transmite datele, in forma statistica si in mod electronic, o singura data pe an, pana la data de 31 ianuarie pentru anul anterior, intr-o baza de date comuna, administrata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
Asiguratorii vor emite si documentul de introducere in reparatie a vehiculelor, acesta fiind actul in baza caruia unitatile autorizate de profil permit introducerea vehiculului in procesul de reparatie.
Acest document are o serie unica compusa din numarul unic din Registrul asiguratorilor si brokerilor de asigurare, indicativul abreviat al judetului in care a fost emis documentul in formatul a doua campuri si o serie numerica formata din 8 campuri si poate fi emis direct din sistemul informatic propriu al fiecarui asigurator ori poate fi tiparit, Indiferent daca formularul va fi emis direct din sistemul IT propriu sau tiparit, acesta va contine in mod obligatoriu cel putin informatiile cuprinse in modelul prezentat in anexa nr. 2 la prezentul Ordin.
Toate aceste documente se inseriaza intr-o plaja de numere stabilita de asigurator, fiind interzisa emiterea de documente de introducere in reparatie a vehiculelor care sa aiba aceeasi serie si numar. Fiecare formular va fi tiparit in doua exemplare, original si copie. Originalul documentului se va inmana solicitantului, iar copia va ramane la asigurator pentru arhivare.
Documentele de introducere in reparatie a vehiculelor se vor inregistrea si se vor pastra la sediul fiecarei unitati teritoriale a asiguratorului, fiind arhivarate lunar, in ordinea intocmirii lor, impreuna cu declaratiile proprietarilor/conducatorilor de vehicule si alte documente rezultate din verificari. Termenul de pastrare a acestor documente este de 10 ani, distrugerea efectuandu-se cu respectarea prevederilor legale in vigoare.