Aceste reglementari sunt aplicabile tuturor entitatilor, exceptând cele a caror activitate este reglementata si/sau supravegheata de CNVM si de structurile de conducere ale profesiilor juridice liberale.
Pe langa obligatiile prevazute de lege (cele referitoare la desemnarea persoanei raspunzatoare de aplicarea legii, la raportarile catre Oficiu), entitatile reglementate au obligatia:
– de a-si identifica clientii (trebuie sa obtina, in vederea stabilirii identitatii beneficiarului real, cel putin urmatoarele informatii: declaratie pe propria raspundere, prin care acesta sa declare identitatea beneficiarului real, precum si sursa fondurilor, conform formularului prevazut in prezentele norme; scopulsi natura operatiunilor/tranzactiilor derulate cu entitatea; denumirea si locul desfasurarii activitatii/ocupatia; numele/denumirea angajatorului sau natura activitatii proprii. Se va crearea o baza de date privind identitatea clientilor, care va fi reactualizata permanent);
– de a elabora un program propriu de cunoastere a clientelei (in forma scrisa si sa fie aprobate de organele de conducere ale fiecarei entitati; trebuie sa fie cunoscute de intregul personal implicat si sa fie revizuite periodic in vederea adaptarii lor corespunzatoare);
– de a stabili procedura de raportare a tranzactiilor suspecte (aceasta trebuie sa fie clar stabilita, in forma scrisa,si adusa la cunostinta intregului personal);
In termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme (adica pâna pe 19 oct.2006) entitatile vor adopta si vor implementa programe de cunoasteresi monitorizare a clientelei, adaptate specificului activitatii fiecareia. In acest termen entitatile vor asigura identificarea clientilor existentisi intocmirea evidentelor corespunzatoare.
Nerespectarea dispozitiilor prezentelor norme se sanctioneaza corespunzator art. 22 din lege (amenzi cuprinse intre 10.000 – 50.000 RON precum si sanctiuni contraventionale complementare – cum ar fi inchiderea unitatii).