Potrivit art. 20 alin. (1) din Legea Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania nr. 139/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, toate institutiile de cultura, de divertisment, federatiile si organizatiile sportive – asociatiile, cluburile sportive si fundatiile care organizeaza manifestari sportive sunt obligate sa perceapa un timbru al Crucii Rosii pentru fiecare bilet vandut pentru evenimente culturale, de divertisment si sportive, concerte, festivaluri, spectacole, filme la cinematografe, intreceri sportive la nivel local, national si international etc., reprezentand un procent de 1%, care se va adauga la pretul de vanzare.
Obligatia de plata prevazuta mai sus revine persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, precum si asociatiilor familiale care incaseaza sume din vanzarea de bilete pentru manifestari.
Agentii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, care incaseaza sume rezultate din aplicarea timbrului, au obligatia de a evidentia in contabilitatea proprie contravaloarea acestuia, dupa cum urmeaza:
531 = % pretul de vanzare,respectiv valoarea prestatiei
(512, 411) 707 (704) pretul de vanzare, respectiv valoarea prestatiei,mai putin valoarea timbru
447 valoarea timbrului
447 = 531 (512) valoarea timbrului datorata virata
Pe fiecare bilet vandut platitorii au obligatia sa imprime mentiunea „1% contributie pentru Crucea Rosie Romana”. Imprimarea mentiunii prevazute anterior se realizeaza prin tiparire sau prin aplicarea unei stampile pe biletul vandut.
Sumele percepute ca timbru al Crucii Rosii se vireaza in contul beneficiarului Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania, cont de virament RO93BRDE410SV50290514100, deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare – Agentia Piata Romana.
Platitorii au obligatia sa vireze sumele datorate ca timbru al Crucii Rosii pana la data de 25 a lunii urmatoare trimestrului pentru care se face plata.
_x000D_