Conform prezentei decizii, toti cei care emit facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica au obligatia sa foloseasca un sistem informatic omologat de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (A.N.C.).
Decizia de omologare este emisa in termen de 30 de zile de la data transmiterii documentatiei cerute de catre A.N.C. si in urma verificarii conformitatii sistemului informatic cu cerintele stabilite de catre aceasta institutie. Decizia de omologare este valabila pe o perioada de un an, procedura de reinnoire fiind similara cu cea de emitere. Pe intreaga perioada de valabilitate a deciziei de omologare, A.N.C. are dreptul de a efectua verificari ale sistemului informatic omologat.
A.N.C. poate retrage omologarea in urmatoarele situatii:
in cazul in care, in urma verificarilor efectuate constata neindeplinirea de catre emitentul facturii in forma electronica a obligatiei de notificare a modificarilor efectuate asupra sistemului informatic;
in cazul in care, in urma verificarilor efectuate constata faptul ca sistemul informatic nu mai indeplineste normele de performanta si securitate stabilite.
A.N.C. va comunica emitentului facturii in forma electronica deficientele constatate, acordandu-i un termen de 30 de zile pentru remedierea acestora, in caz contrar va retrage omologarea._x000D_