Prezentele norme stabilesc cerintele de informare si de raportare referitoare la auditul statutar al situatiilor financiare ale societatilor de asigurare/reasigurare, precum si criteriile de aprobare ale auditorilor.
Pentru a fi aprobate in vederea auditarii situatiilor financiare ale societatilor de asigurare/reasigurare, firmele de audit trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
sa fie inregistrate in registrul firmelor de audit tinut de CAFR;
sa indeplineasca cerintele legale si profesionale referitoare la activitatea de audit si sa nu se afle intr-o situatie de incompatibilitate sau de conflict de interese prevazuta de legislatia in vigoare;
sa aiba in vigoare un contract de asigurare de raspundere civila profesionala, in conformitate cu normele privind asigurarea pentru risc profesional emise de CAFR;
auditorul statutar responsabil pentru misiunea de audit al situatiilor financiare sa aiba calitatea de auditor statutar activ, membru al CAFR, si sa fi coordonat sau sa fi participat la auditarea situatiilor financiare ale asiguratorilor o perioada de cel putin 2 ani;
sa aiba cel putin un actuar in cadrul echipei care va realiza auditul statutar, in vederea examinarii activitatii de asigurare/reasigurare conform principiilor fundamentale si general acceptate ale calculului actuarial.
Partenerul-cheie de audit responsabil pentru efectuarea auditului statutar se inlocuieste in mod obligatoriu, in cadrul misiunii de audit, in termen de cel mult 5 ani de la data numirii, si va putea participa la o noua misiune de audit statutar al situatiilor financiare ale societatii de asigurare/reasigurare respective dupa o perioada de cel putin 2 ani. _x000D_