M.Of.299/07.05.2012 - Ordin nr. 7/2012 din 26/04/2012 pentru modificarea si completarea Normelor privind cerintele de informare si de raportare referitoare la auditul statutar al situatiilor financiare ale societatilor de asigurare/reasigurare, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 22/2008
Sunt introduse noi obligatii, potrivit carora:
- comitetul de audit al asiguratorilor/reasiguratorilor va intocmi un raport anual privind activitatea desfasurata potrivit atributiilor prevazute de prezentele norme si de propriul regulament, care va cuprinde si recomandarile formulate si adresate Consiliului de administratie/Consiliului de supraveghere cu privire la controlul intern, auditul intern si auditul statutar;
- raportul anual al Comitetului de audit, semnat de catre membrii acestuia, va fi transmis la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (C.S.A.) in termen de 6 luni de la incheierea exercitiului financiar;
- in situatia in care firma de audit nu a emis scrisoarea catre conducere care contine constatarile cu impact financiar, constatarile cu privire la rezultatele evaluarii sistemelor de management si control intern, precum si recomandarile pentru remedierea deficientelor constatate, aceasta va transmite C.S.A. o comunicare scrisa in acest sens, cu prezentarea motivatiilor care au determinat neemiterea acesteia;
- pana la data de 30 iunie a fiecarui an calendaristic, societatile de asigurare/reasigurare, prin reprezentantii legali, trebuie sa transmita C.S.A.un plan de masuri care va cuprinde modalitatile si termenele concrete pentru realizarea recomandarilor formulate de firma de audit statutar in scrisoarea catre conducere.
« Arhiva noutati legislative
Utilizăm modulele cookie pentru a personaliza conținutul și pentru a vă oferi o experiență îmbunătățită a utilizatorului. Continuând să răsfoiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să vizitați politica noastră de cookie-uri.