Noutati / Publicatii

 

Formularul 088: Sunt eliminate unele documente, dar apar cerinte noi si detaliate despre activitate

Noul formular 088 ar trebui sa se aplice cu luna iulie 2016, dupa cum au anuntat reprezentantii ANAF. Semnalam  doua schimbari importante. Numarul de documente care trebuie anexate scade de la 11 la 4. Se renunta la actul de sediu social, actul privind sediul secundar, actul privind domiciliul fiscal, contracte de munca, adeverinta de venit, extras de cont, diploma de studii.

A doua modificare semnificativa este ca desi numarul intrebarilor este redus la 13, apar cerinte/intrebari noi care solicita informatii detaliate despre planurile de investitii, active, clienti/furnizori, conturi bancare, natura achizitiilor/livrarilor, tarile de destinatie sau daca valoarea estimata a TVA aferenta achizitiilor este mai mare decat cea aferenta livrarilor si de ce.

Care sunt principalele noutati?

1. Ce intrebari/cerinte sunt introduse?

2. Ce se elimina?

Obligativitatea anexarii oricaror  documente,  cu exceptia:

Informatiile din D088 vor fi preluate de ANAF si in alte declaratii si formulare obligatorii, modalitatea tehnica fiind analizata in prezent. Prin urmare, continutul D088 va avea impact si asupra altor declaratii fiscale.

De retinut este ca D088 nu va mai fi obligatoriu de depus daca se schimba sediul, administratorii sau asociatii, insa ANAF va scana, periodic, toate companiile si le va cere sa depuna declaratia daca au risc fiscal. In consecinta, ANAF extinde aria de evaluare a riscului, practic, orice companie putand fi notificata pentru a depune formularul.

Informatiile din D088 sunt analizate agregat, potrivit ANAF, printr-un algortim informatic automatizat. Totodata, ANAF va obtine electronic informatii si documente interinstitutional, prin conectarea bazelor de date (Revisal, Recom etc).